Krzysztof M. Bednarski (ur. 1953 r.) — rzeźbiarz, absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie  (pracownia prof. Jerzego Jarnuszkiewicza), aktywny w różnych dyscyplinach twórczych, niegdyś blisko związany z poszukiwaniami parateatralnymi Jerzego Grotowskiego, dla którego projektował plakaty (1976-1981). Od ponad dwudziestu lat mieszka w Rzymie; intensywnie obecny również na polskiej scenie artystycznej. We wczesnych pracach odnosił się do propagandy komunistycznej (Portret totalny Karola Marksa, 1978) oraz sytuacji społeczno-politycznej Polski w stanie wojennym (Victoria-Victoria, 1983). Najbardziej znana jego realizacja to instalacja rzeźbiarska Moby Dick — 16 wycinków na nieskończoność
(1987), która znajduje się w kolekcji Muzeum Sztuki – ms2 w Łodzi. Jest autorem m.in. pomnika nagrobnego Krzysztofa Kieślowskiego (Warszawa 1997), pomnika Incontro con Federico Fellini (Rimini 1994) i pomnika Fryderyka Chopina La note bleue (Wiedeń 2010). Laureat nagrody im. Katarzyny Kobro w 2004 r.


Książki tego autora: